Ha megtörtént a baj, balesetet szenvedtünk, netán autónk lerobbant, azonnal autómentőért kell telefonálnunk. Sokan azonban nem tudják, hogy mit is kell mondaniuk, milyen információkat kell közölniük egy autómentővel, mert vagy még soha nem volt korábban ilyenben része, vagy a baleset utáni sokk miatt egyszerűen képtelen beszélni, netán összetetten gondolkozni.
Amennyiben autómentőért telefonálunk, a legelső dolgunk az legyen, hogy elmondjuk: mi a probléma az autóval, milyen típusú autóról van szó, illetve hol is vagyunk jelenleg, tehát hol kell majd elvégezni az autómentést.
Az autómentőnek minderre azért van szüksége, hogy meg tudja állapítani az autómentés költségeit, lévén legalább ennyi információ kell ahhoz, hogy felmérje a helyzetet, hogy milyen autómentővel érkezzen a helyszínre, hogy kellenek-e majd speciális kiegészítők is, vagy elég lesz csak kivonulni a helyszínre, majd ott a platóra vontatni a sérült járművet. Ha az autómentő tudja ezeket az adatokat, egy körülbelüli vagy pontos árat mondd nekünk a telefonba, amit természetesen nem vagyunk kötelesek elfogadni, de amennyiben így teszünk, néhány percen belül úton lesz hozzánk a segítség.
Az autómentő a helyszínre érve felhelyezi autónkat a kiérkező gépjármű platójára, majd szakszerűen és biztonságosan rögzíti azt, végül pedig elszállítja a kívánt helyszínre. Külön kérés esetén – illetve amennyiben az autómentő lehetővé teszi – az utasok is elszállítása kerülnek a mentés során.
Amennyiben nem törött vagy meghibásodott gépkocsiról van szó, hanem egyéb járműről, az autómentés, illetve a telefonálás menete hasonlóképpen történik annyi különbséggel, hogy a balesetes járművel ellentétben itt ritkábban éri meglepetés az autómentőket, így a munkát általában gördülékenyebben el tudják végezni.