Az autómentés folyamatának első lépése, hogy valamilyen okból, például egy baleset után felhívjuk a szolgáltatót, és megkérjük, hogy jöjjön el a helyszínre, és vontassa haza sérült gépjárművünket.
Ez alapesetben nagyon egyszerűnek hangzik, de az autómentések közel ötven százaléka csak azért válik problémássá vagy költségesebbé, mert az ügyfél a baleset miatt sok, netán csak egyszerűen a hozzá nem értés miatt képtelen pontos tájékoztatással szolgálni az autómentő számára.
Rengeteg autómentő találkozik például nap, mint nap olyan helyzetleírással, amelynek során gurulóképes autóhoz hívják őket, azonban a helyszínen derül ki, hogy az autónak vagy csak három kereke maradt meg, vagy éppen megvan neki mind a négy, de az árok túlpartján fekszik, méghozzá fejtetőre állva.
Ha téves vagy hiányos információkat adunk meg az autómentők számára, akkor az nem csak veszélybe sodorja az autómentés biztonságát és sikerét, hanem számunkra is sok kellemetlenséget, ezen felül pedig a tarifa emelkedését idézheti elő.
Éppen ezért fontos, hogy mielőbb autómentőért telefonálunk, pontosan felmérjük a helyzetet, és a helyzethez képest nyugodjunk meg, mert vélhetően a vonal túlsó felén is rengeteg kérdést fognak nekünk szegezni. Fontos például pontosan meghatározni helyzetünk mellett azt, hogy mi történt és mennyire sérült az autó.
Kiemelkedően fontos információ, hogy az autó mozgatható állapotban van-e – megvan minden kereke, gurul, tehát a futómű nem, vagy csak kismértékben sérült –, ezen felül pedig, hogy az úton, netán árokban van-e, hiszen utóbbi esetekben speciális felszerelésekkel készülnek az autómentők.
Amennyiben ezeket pontosan meg tudtuk adni a telefonban, biztosak lehetünk abban, hogy sokkal gördülékenyebben, és várhatóan többletköltségek nélkül megy majd végbe az autómentés.