Egy autómentéshez használatos jármű alapelve, hogy minél erősebb motorral rendelkezzen. Ez azért fontos, mert gyakran az autó önsúlyának kétszeresét kell elvinnie vagy elvontatnia, amihez fontosak a lóerők és a köbcentik, hiszen bár sík úton nem jelent problémát a nagy teher vontatása, de hazánkban is rengeteg a dimbes-dombos útszakasz, ahol az efféle autók igénybevétele megnövekszik.
Sokan emiatt úgy vélik, hogy egy autómentő járműnek a turbó-dízeles motorral szerelt változatok a legjobbak.
Noha sokan valóban esküsznek rá, de nagy általánosságban kijelenthető, hogy a turbó-dízeles motorok leginkább a sebességre, és nem a nagy erő kifejtésére alkalmasak, így bár lehet, hogy valóban hamar eljuthatunk egy ilyennel a kívánt helyszínre, azonban gondolnunk kell a terhelésre is. Noha a turbó-dízeles motorok esetében a szívók még bírják a terhelést, azonban mivel a turbó állandó terhelésen van, ezért gondos körültekintést igényel egy ilyen jármű.
Fontos például egy külön vízhőfok-mérőt beszerelni a járműbe, ami Celsius fokban és pontosan mutatja a vízhőmérsékletet, lehetőleg digitális kijelzőn. Ez azért fontos, mert a turbó állandó terhelés alatt képes nagyon megemelni a víz hőmérsékletét, így autónk idejekorán hengerfejessé válhat.
Ezen felül a turbó dízeles autómentőket mindig melegíteni kell indulás előtt, és amíg a motor nem melegszik be, addig nem ajánlott kétezres fordulatszám fölé pörgetni, az emelkedőkről nem is beszélve.
További hátrány, hogy leállítás előtt is hűteni kell az ilyen motorokat – éppen a turbó miatti magasabb vízhőfok miatt –, ami a sokadik olyan tulajdonság, amiből kifolyólag autómentésre mondhatni alkalmatlanok, de legalábbis nem túl szerencsések a turbó-dízeles motorral szerelt járművek.