Egy autómentés során a kiérkező jármű egyik alapvető tulajdonságának a strapabírást kell tekintenünk.
Egy autómentő ugyanis minden esetben hatalmas igénybevételnek van kitéve már abban az esetben is, ha éppen az árokból csörlőz ki egy járművet, de amennyiben a sérült vagy meghibásodott gépkocsi a platóra kerül, akkor tapasztalható a legnagyobb terhelés. Az autómentőket úgy alakították ki, hogy a súlyelosztásuk kiegyensúlyozott legyen, ezáltal bár a plató kapja a legnagyobb terhelést, az autó vezetési tulajdonságaira jelentős mértékben – tehát kormányozhatatlanságig – nem lehet hatással a plusz 1-2 tonnányi rakomány.
Természetesen ez nem minden esetben igaz, hiszen még mindig forgalomban vannak olyan autómentők, amelyek szimpla kerekes híddal rendelkeznek. Noha ezek is biztonságosak, a célnak is megfelelnek, de mind az autó élettartamára, mint a biztonságos szállításra hatással van mindez. Éppen ezért érdemes egy autómentéshez duplakerekes híddal rendelkező járművet rendelni, ami röviden és tömören azt jelenti, hogy az autó legnagyobb terhelést kapó hátsó tengelyére négy kerék, és általában masszívabb, módosított felfüggesztés kerül.
Ennek számtalan előnye létezik, de leginkább a biztonság és a terhelhetőség miatt ajánlott egy autómentőt duplakerekes híddal ellátni. Amennyiben ugyanis hátul nem kettő, hanem négy keréken gurul a rakomány, sokkal jobban eloszlik a súly, ezáltal esetleges súlytöbblet, vagy a súlyhatár elérése esetén sem kell defekttől, vagy abból kifolyólagos balesetektől tartanunk, arról nem is beszélve, hogy az autó úttartása is lényegesen masszívabb, stabilabb lesz a nagy tömeg alatt.
A mai autómentők többsége már duplakerekes híddal lett ellátva, de természetesen kisebb munkákhoz a szimplakerekes híddal rendelkező modellek is tökéletesen megfelelnek.